Glæden ved at bestille rejser i god tid

Lige så inciterende og spændende det for år tilbage kunne være at bestille en rejse i sidste øjeblik og dårligt ane, hvor man havnede, og hvordan hotellet var. Kun at man havde fået en ski..billig rejse. Lige så herligt er det at have bestilt sin tur flere måneder før tid. Tid til planlægning. Tid til at dyrke forventningens glæde med langtidseffekt. Og SUK - tid til at pakke kuffert. Det - synes jeg - bliver sværere og sværere år for år. Alt for forsigtig - får oftest for meget med - og mangler så alligevel et eller andet. Pincet, fyrfadslys eller værst - krydsord!
Det er så afgjort et 'alderdomsfænomen' - dette med den gode tid. Og den er da også en gang imellem blandet op med tvivlens skarntyde: skulle man have ventet for at se, om der kom et billigere og bedre tilbud? Omvendt har man også med årene lært, at man kan vente for længe, og så vupti er der slet intet at vælge imellem. Det trøster jeg mig så med, når jeg lige om lidt overfører bestillingsgebyret til et rejsebureau, jeg aldrig har hørt om før: Azura-rejser (HAR tjekket at det er medlem af Rejsegarantifonden) som 27. september skal bringe os til Rimini og til Chinciano Terme i Toscana med udflugter til Venedig, Firenze og Rom. Dét glæder jeg mig meget til, selv om det bliver smånippen af de store steder. Til gengæld er busturene rundt i landskaberne jo udflugter i sig selv.

Udsigten fra en moderne toscansk vingård, vi besøgte i maj 2008.
Gemalen og jeg har været forbi både Rom og Firenze før, nemlig da vi var 6 dage i Toscana i 2008 og havde base i kurbyen Chianciano Terme. Vi ankom til Firenze og rejste fra Rom lufthavn. Denne gang ankommer og rejser vi fra Rimini. Langtidsnedtællingen er begyndt. Det blir' en god tur!

Kommentarer

  1. Hej Alice,

    Håber at din tur gik godt. Desværre gik den mindre godt for mine svigerforældre.

    Azura-rejser og deres alt for urealistiske forventninger til den italienske infrastruktur blev fra starten et problem.

    Netop Venedig som var højdepunktet af forventningerne blev en rigtig dårlig oplevelse.

    Problemerne opstod da bussen fra Rimini som man måtte forvente mødte de uundgåelige lange bilkøer på vej dertil.

    På trods af den hele dag i Venedig som programmet lovede, var mere en den halve dag gået, da de ankom.

    Og selv om der kun var planlagt et yderst minimalt men til gengæld meget velvalgt program blev der kun tid til et en gåtur i området omkring Markuspladsen.

    Telefonisk forespurgt om hvad ville gøre for at deres yderst minimale forventninger kunne blive indfriet så var substansen af svaret at man ikke anså det for Azura-rejser's problem.

    Håber at du var heldigere...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

ROMY SCHNEIDER - En 'genfødt' stjerne stråler

MARIA CALLAS - fascinerer stadig 40 år efter sin død

Ahlberg - maleren der gjorde Tintin sexet